THE ACCREDITATION PROCESSES OF POSTGRADUATE PROGRAMS AND THE EMERGENCE OF NEW INSTITUTIONAL ROLES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.13328239

Keywords:

Institutional Practices, Postgraduate Accreditation, New Roles

Abstract

The objective of this article is to characterize how the definition of specific postgraduate policies has led to the emergence of new institutional roles, which fall outside traditional administrative, academic, and political domains. We support these statements with empirical work and professional involvement in the accreditation processes of postgraduate programs at the Faculty of Humanities and Social Sciences of the National University of Jujuy and the San Salvador Academic Department of the Catholic University of Santiago del Estero. 

Author Biography

Carina Tercero, Universidad Católica de Santiago del Estero. Departamento Académico San Salvador. Jujuy. Argentina

Profesora en Ciencias de la Educación, egresada de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales de la Universidad Nacional de Jujuy (UNJu). Posee una especialización en Docencia Universitaria otorgada por la UCASAL. Actualmente, se encuentra finalizando el Doctorado en Políticas Públicas en la Facultad de Ciencias Económicas de la UNJu y ha iniciado recientemente la Maestría en Currículum en la Universidad Nacional de Lomas de Zamora.  

Prosecretaria de Docencia en UCSE DASS, docente universitaria y coordinadora académica de la Subsecretaría de Acreditación de Carreras de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales de la UNJu. Su labor investigativa se centra en el sistema universitario, especialmente en la reconfiguración del mismo a través del impacto de las políticas de aseguramiento de la calidad en programas de grado y posgrado.  Además, ha llevado adelante procesos de evaluación institucional, internacionalización e innovaciones curriculares en diversas instituciones universitarias. 

 

Published

2024-07-31

How to Cite

Tercero, C. (2024). THE ACCREDITATION PROCESSES OF POSTGRADUATE PROGRAMS AND THE EMERGENCE OF NEW INSTITUTIONAL ROLES . Difusiones, 26(26), 71–79. https://doi.org/10.5281/zenodo.13328239

Issue

Section

Dossier de trabajos de investigación